Bewegen | Tai Chi – Qi Gong

Tai Chi

Tai Chi is van oorsprong een vechtkunst maar tegenwoordig wordt Tai Chi vooral als bewegingskunst gezien. Hierbij speelt de ademhaling en het vloeiend bewegen een belangrijke rol. De Tai Chi vorm die je leert (korte yangvorm van Chi Kiang Tao) bestaat uit 48 bewegingen, die te herleiden zijn tot zelfverdediging. Deze bewegingen worden langzaam, ontspannen en zonder tegenstander uitgevoerd. Het doel van de vorm is om de qi (levensenergie) goed door de energiebanen in het lichaam (meridianen) te laten stromen. Gezond zijn betekent in de Chinese geneeswijze namelijk dat je qi vrij door je lichaam kan circuleren.

Qi Gong

Alles wat leeft heeft qi. Qi Gong betekent het oefenen met qi of het werken met de levensenergie. Door middel van de Qi Gong oefeningen leer je hoe je de energiestroom kunt voelen, kunt stimuleren en kunt opslaan in het lichaam.  Qi Gong bestaat uit op zichzelf staande oefeningen voor self-healing en meditatie. Door regelmatig Qi Gong te beoefenen kun je je gezondheid verbeteren en lichaam en geest meer in balans brengen. De oefeningen zijn eenvoudig uit te voeren en vormen de basis voor de juiste houding van de Tai Chi bewegingen.

Voor wie?

Tai Chi en Qi Gong is voor iedereen. De technieken kunnen aangepast worden wanneer er gezondheidsklachten zijn. Tai Chi en Qi Gong kunnen verlichting geven aan vele lichamelijke en mentale klachten. Door de oefeningen verbetert onder andere de ademhaling, bloedcirculatie, energiecirculatie, balans en emotionele gesteldheid.
De fysieke en mentale training in Tai Chi maakt de beoefenaar fysiek, mentaal en spiritueel sterker. De vloeiende bewegingen maken het lichaam soepeler, de spieren veerkrachtiger en de lichaamshouding ontspannen.

Organisatie Tai Chi - Qi Gong De Meern

Locatie De Meern

Ten Veldestraat 94, 3454 EN Utrecht

Plan je route

Bewegen | Tai Chi – Qi Gong

Plan je route